دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، انتخاب باطری ، باتری خودرو ، باتری ups و... قیمت باطری ، فروش باتری ، امداد باطری و... تولید و فروش انواع باتری (خودرویی، مخابراتی، UPS ، سیستم روشنایی اضطراری، مصارف امنیتی، صنعتی و....

  • ۰
  • ۰

دلیل نشتی روغن ترمز

دلیل نشتی روغن ترمز

سیستم ترمز در خودرو

سیستم ترمز خودرو شما به گونه‌‌ای طراحی شده که این سیستم در محفظه بسته باشد. این سیستم از پدال ترمز، سوئیچ‌‌های متنوع، یک مخزن، لوله‌‌های ترمز، سیلندرهای مختلف، اتصالات، پیستون‌‌ها و روغن ترمز تشکیل شده است. اجزایی نظیر مخزن، سیلندر اصلی و لوله‌‌های ترمز ثابت بوده، درحالیکه سوئیچ‌‌ها و پیستون‌‌ها مرتب در حال حرکت هستند.

آسیب به هر یک از این اجزا می‌‌تواند منجر به نشتی روغن ترمز شود که بر روی عملکرد و پاسخگویی سیستم ترمز شما تأثیر بسزایی می‌‌گذارد. حفظ سیستم ترمز خودرو خود در شرایط کاری مناسب برای حفظ ایمنی و داشتن یک خودرو مطمئن بسیار ضروری است. ادامه متن را بخوانید تا دلایل نشتی روغن ترمز را بیاموزید و قطعات حساس و محتمل برای نشتی را بشناسید.

نشتی روغن ترمز

ضرورت روغن ترمز

روغن ترمز برای عملکرد ایمن خودرو شما ضروری است و به منظور انتقال حرکت و نیروی ناشی از فشردن پدال ترمز، طراحی شده است. نشتی روغن ترمز می‌‌تواند منجر به کاهش فشار ترمز شود و نتیجه‌‌ی آن عدم توانایی در توقف خودرو خواهد بود.

دلایل نشتی روغن ترمز

دلایل نشتی روغن ترمز

وقتی روغن ترمز خودرو شما نشتی داشته باشد، معمولا اثر و دنباله‌‌ای زرد رنگ تا قهوه‌‌ای تیره شبیه به روغن موتور را از خود بجای می‌‌گذارد. اگر مشکوک به نشتی در خودرو خود هستید، زیر خودرو را بررسی کنید و این بررسی‌‌ها اطراف سیلندر اصلی، روی لوله‌‌های ترمز، روی روتور و روی کاسه‌‌ها باید متمرکز باشند.

اغلب در محل نشتی‌‌های کم و آهسته،  خاک و چرک انباشته می‌‌شوند. پس اگر تجمعی از چرک و کثیفی مشاهده کردید، کثیفی را زدوده و آن ناحیه را بررسی کنید. اگر لنت‌‌ها یا کفشک‌‌ها و روتورها و کاسه‌‌های مربوط به آنها ساییده شده باشند، پیستون‌‌هایی که وظیفه کنترل لنت‌‌ها و کفشک‌‌ها را دارند به شدت بالا می‌‌آیند و باعث شکستن محفظه سیلندر شده که نتیجه‌‌ی آن نشتی روغن در آن نقطه خواهد بود.

یک پدال ترمز نرم یا پدالی که عملکرد آن به طور ناگهانی تغییر کرده می‌‌تواند نشانه‌‌ای از یک نشتی بزرگ باشد. تحت این شرایط، خودرو را به منطقه‌‌ای امن برده و در گوشه‌‌ای توقف کنید و سپس اقدامات لازم برای بازرسی را انجام دهید یا با یک متخصص تماس بگیرید. مخزن روغن را بررسی کنید که این مخزن در نزدیکی یا روی سیلندر اصلی قرار دارد و مطمئن شوید که روغن کافی داشته باشد.

بخش‌‌هایی که نشتی می‌‌تواند در آنجا رخ دهد

نشتی روغن ترمز می‌‌تواند ناشی از بخش‌‌های مختلف سیستم ترمز شما باشد. آشنایی و آگاهی از بخش‌‌های محتمل و مستعد نشتی می‌‌تواند در یافتن و رفع مشکلات به شما کمک کند.

لوله‌‌های ترمز

لوله‌‌های ترمز خودرو

لوله‌‌های ترمز از سیلندر اصلی خودرو آغاز شده که در محدوده موتور در سمت راننده و در زیر خودرو شما قرار دارد و تا اتصال به اجزای داخل هر چرخ ادامه دارد. آنها برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوا و مشکلات جاده طراحی شده‌‌اند. با این حال، با گذشت زمان، آنها در معرض زنگ زدگی، خوردگی و سوراخ شدن قرار دارند. بنابراین باید این لوله‌‌ها را در دوره‌‌های منظم تعمیر و نگهداری بازرسی کرد تا نشتی یا خرابی نداشته باشند.

قطعات ترمز

سایر قطعات ترمز

اگرچه سایر اجزای ترمز در مقابل گرد و خاک، لرزش و شرایط نامساعد در ریسک کمتری قرار دارند اما این خطرات می‌‌توانند باعث شل شدن محل جاسازی و چفت و بست قطعات و ترکیب سیلندرها، اتصالات، مخزن و سوئیچ‌‌ها گردد. پیستون‌‌های بیش از حد بالا آمده که ناشی از لنت‌‌ها، کفشک‌‌ها، روتورها و کاسه‌‌های ساییده شده هستند نیز می‌‌توانند باعث نشتی روغن ترمز شوند.

گام‌‌های بعدی

اگر مشکوک به نشتی روغن ترمز یا هرگونه نشتی دیگری در خودرو خود هستید، فورا یک مکانیک را برای بررسی آن به خدمت بگیرید. امنیت خود و مسافران خود را با رانندگی با خودرویی که سیستم ترمز ضعیف دارد، به خطر نیندازید.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۱)

بسیار عالی🌷

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی