دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، انتخاب باطری ، باتری خودرو ، باتری ups و... قیمت باطری ، فروش باتری ، امداد باطری و... تولید و فروش انواع باتری (خودرویی، مخابراتی، UPS ، سیستم روشنایی اضطراری، مصارف امنیتی، صنعتی و....

  • ۰
  • ۰

سیستم ترمز ضد قفل ABS

سیستم ترمز ضد قفل ABS، یکی از ویژگی‌‌های مهم ایمنی در بسیاری از اتومبیل‌‌ها و کامیون‌‌های امروزی است. ترمزهای ضد قفل مطابق با سیستم ترمز معمولی خودرو کار می‌‌کنند و در مواقعی که ترمز به‌طور ناگهانی توقف می‌‌کند، فشار لازم را در آن‌‌ها ایجاد می‌‌کنند.

ترمز ضد قفل ABS

ABS چطور کار می‌‌کند؟

هنگامی که مجبور به توقف ناگهانی می‌شوید، امکان دارد یک یا چند چرخ از وسیله نقلیه شما قفل شود و این موضوع باعث می‌شود تسلط کمی بر کنترل خودروتان داشته باشید. در هنگام قفل شدن چرخ، چرخ‌‌های خودرو شما دیگر نچرخیده و خودرو لیز می‌‌خورد. برای مدت زیادی، رانندگان در هنگام احساس لیز خوردن خودرو، پدال ترمز را فشار می‌‌دادند که این امر مشکل‌‌ساز بود.

اما امروزه فن‌‌آوری ABS، فرآیند پمپاژ ترمز را خودکار انجام داده و آن را کنترل می‌‌کند، بنابراین در شرایط بحرانی، لازم است که برای حفظ ایمنی، فقط روی رانندگی خود تمرکز کنید. ترمزهای ضد قفل با جلوگیری از قفل شدن چرخ‌‌های خودروتان، به شما این اطمینان را می‌‌دهند که در هنگام گرفتن ترمز شدید نیز بتوانید خودرو را کنترل نمایید.

در یک سیستم ترمز ضد قفل، سرعت چرخ ماشین شما نظارت شده و اگر سیستم متوجه چرخ قفل‌‌شده‌‌ای شود، توسط یک سنسور پیامی به یک کنترلر ارسال می‌‌شود که ترمز را تا ۲۰ بار در ثانیه اعمال و رها کرده و مانع از قفل شدن چرخ شود و به حفظ کنترل خودرو شما کمک ‌‌کند.

در بسیاری از اتومبیل‌‌ها و کامیون‌‌های امروزی، ترمز ضد قفل در همکاری با دیگر سیستم‌‌های ایمنی مانند کنترل کشش و کنترل ثبات الکترونیکی، تجربه رانندگی ایمن‌‌تری را ارائه می‌‌دهند.

سیستم ترمز ضد قفل ABS

آیا ترمز ضد قفل با ترمزهای معمولی تفاوت دارد؟

بله. هنگامی که پدال ترمز را در ترمزهای معمولی فشار می‌‌دهید، یک یا چند چرخ می‌‌توانند قفل شوند. در مقابل، با توجه به عملکرد پمپاژ اتوماتیک ترمزهای ضد قفل، کنترل و هدایت خودرو در هنگام توقف سریع حفظ می‌‌شود.

سیستم ترمز ABS

محدودیت‌‌های ترمزهای ABS چیست؟

با اینکه ترمزهای ABS پیشرفته هستند، اجازه ندهید که حس امنیت کاذب در شما ایجاد کنند. برای بهره‌‌وری کامل ازمزایای ترمزهای ضد قفل، باید از رفتارهای منفی مانند رانندگی در سرعت بالا، حفظ نکردن فاصله با خودرو جلویی و رانندگی در حال خستگی اجتناب کنید. با به‌کارگیری روش‌های ایمن رانندگی، زمان واکنش شما افزایش می‌‌یابد. که این موضوع در شرایط اضطراری، عامل کلیدی در حفظ امنیت به حساب می‌‌آید. انتظار نداشته باشید ترمزهای ABS عواقب رانندگی ضعیف را جبران کند. توجه کافی و نظارت صحیح، امنیت سیستم‌های خودرو شما مثل سیستم ABS را تضمین کرده تا در بهترین حالت خود عمل کنند.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی