دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، انتخاب باطری ، باتری خودرو ، باتری ups و... قیمت باطری ، فروش باتری ، امداد باطری و... تولید و فروش انواع باتری (خودرویی، مخابراتی، UPS ، سیستم روشنایی اضطراری، مصارف امنیتی، صنعتی و....

  • ۰
  • ۰

سرویس بازرسی نشتی سیال (مایعات) خودرو

این سیستم چگونه کار می‌‌کند

وسایل نقلیه برای عملکرد موثر و کارآمد به سیالات مختلفی نیاز دارند. هنگام برخورد با مکانیک، دانستن تفاوت‌‌ها بین این سیالات بسیار کمک می‌‌کند و او را از مشکلات احتمالی خودرو شما بهتر آگاه می‌‌سازد. بسیاری از سیالات مورد نیاز خودرو شما از طریق مخازن تعبیه شده در محل موتور پر می‌‌شوند. محدوده موتور یا قسمت جلویی خودرو مکانی است که بیشتر نشتی‌‌ها اتفاق می‌افتد که در صورت نشتی در زیر موتور، توانایی تشخیص تفاوت میان سیالات مختلف، می‌‌تواند بسیار مفید باشد. نشتی یک سیال بر اساس محل نشتی می‌‌تواند علل مختلفی داشته باشد. وقتی که عمل چگالش در سیستم تهویه خودرو انجام شود، ممکن است نشتی آب در قسمت جلوی خودرو اتفاق بیفتد. نشتی روغن ترمز در وسط یا عقب خودرو اتفاق می‌افتد و مستقیما زیر مسیر لوله‌‌های ترمز و اطراف چرخ‌‌ها دیده می‌‌شود. نشتی بنزین در اطراف عقب خودرو و در محدوده مخزن و باک بنزین رخ می‌دهد.

دلایل رایج برای این اتفاق

۱- نشتی آب از کولر: سیال نشتی در قسمت جلوی خودرو احتمالا آب است. اگر کولر را روشن کرده باشید، عمل چگالش در قسمتی از سیستم تهویه انجام می‌گیرد که به آن اواپراتور گفته می‌‌شود. سپس قطرات آب از زیر محدوده موتور چکه می‌‌کنند. حتی اگر مشکوک به نشت آب هستید، لازم است که سیال نشتی را آزمایش کنید تا مطمئن شوید چیز جدی‌‌تری نباشد.

۲- مشکل در لوله‌‌های ترمز: نشتی در وسط خودرو ممکن است روغن ترمز باشد. روغن ترمز تازه، رنگ روشنی دارد و با گذر زمان زرد و حتی قهوه‌‌ای می‌‌گردد. همچنین روغن ترمز غلظت متفاوتی نسبت به آب دارد و سطح نرمی هنگام لمس سطح آن حس می‌‌شود. با قدیمی و کهنه شدن لوله‌‌های ترمز و زنگ زدن آنها، ممکن است این لوله‌‌ها دچار شکستگی و خوردگی شوند و این امر منجر به نشتی روغن ترمز در زیر خودرو گردد. نشتی روغن ترمز در اطراف چرخ ممکن است نتیجه سایش و آسیب‌‌دیدگی محفظه سیلندر چرخ باشد. نشت روغن ترمز به طور بالقوه خطرناک است زیرا توانایی ترمز خودرو شما با از دست دادن فشار در سیستم ترمز کاهش می‌‌یابد.

۳- نشتی از مخزن سوخت: سیال نشتی در عقب خودرو ممکن است بنزین باشد. تشخیص بنزین به دلیل بوی خاص آن و اثر رنگین‌‌کمانی آن وقتی در زیر نور به آن نگاه می‌‌کنید، بسیار آسان است. نشتی بنزین خطرناک بوده و می‌‌تواند از نظر اقتصادی هزینه زیادی را به شما تحمیل کند. درست همانند لوله‌‌های ترمز، لوله سوخت‌‌رسانی و باک بنزین نیز می‌‌توانند زنگ بزنند و خورده شوند که منجر به نشتی می‌‌شود.

آنچه انتظار می‌‌رود

یک مکانیک سیار حرفه‌‌ای می‌‌تواند به خانه یا دفتر کار شما بیاید و سیال نشتی و محل نشتی را تعیین کند. سپس گزارش بازرسی دقیقی که علت نشتی و هزینه تعمیرات لازم در آن ذکر گردیده را به شما ارائه دهد.

چگونه انجام می‌‌شود

مکانیک در ابتدا نوع سیال نشتی و منشا نشتی را شناسایی خواهد کرد. ارائه اطلاعات مفید به مکانیک می‌‌تواند به صرفه‌‌جویی در زمان کمک کند و دیدگاه بهتری از علت مشکل را به او بدهد.

اگر سیال نشتی، آب باشد و از جلوی موتور حاصل شود، مکانیک باید سیستم تهویه هوای خودرو را بررسی کرده تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شود. اگر نشتی، روغن ترمز باشد، مکانیک ممکن است لوله‌‌های ترمز یا محفظه سیلندر چرخ را تعویض کند. هنگام تعویض لوله‌‌های ترمز توصیه می‌‌شود که تمام لوله‌‌ها در همان هنگام تعویض گردند. این کار تضمین می‌‌کند که تمام لوله‌‌ها جدید بوده و مانند لوله‌‌های قدیمی در آنها خوردگی وجود ندارد. سپس مکانیک پروسه هواگیری را انجام می‌‌دهد که با این کار هوای اضافی در سیستم ترمز تخلیه می‌‌گردد. سپس در صورت لزوم روغن ترمز را دوباره پر می‌‌کند. اگر نشتی از محفظه سیلندر چرخ باشد، مکانیک باید کفشک‌‌های ترمز را برای اطمینان از کارایی آنها بررسی کند. اگر نشتی، بنزین باشد، احتمالا لوله انتقال سوخت یا باک سوخت یا هردو آنها لازم است تعویض گردند.

مکانیک اجزایی که لازم است تعویض گردند را مشخص کرده و تعمیرات لازم را انجام می‌‌دهد. در حین این پروسه، مکانیک اطمینان حاصل می‌‌کند که اجزای جدید به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌‌اند و هیچ نشتی دیگری وجود ندارد.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟

مهم است تمام نشتی‌‌ها کنترل و نظارت شوند اما بررسی نشتی خالص مخصوصا در وسط و عقب خودرو ضروری است. نشتی بنزین یا روغن ترمز می‌‌تواند منجر به آتش‌‌سوزی یا از دست دادن توانایی ترمز گرفتن شود. وسایل نقلیه‌‌ای که نشتی بنزین یا روغن ترمز دارند نباید تا زمان تعمیر اساسی توسط یک مکانیک رانده شوند. توانایی شناسایی مایعات مختلف استفاده شده در خودرو شما، می‌‌تواند در پیدا کردن سریع منبع مشکل و شروع تعمیرات لازم به مکانیک کمک کند.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۲)

  • مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
  • دلایل خوب و اموزشی بود
    پاسخ:
    ممنون از توجهتون
  • مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
  • خواهش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی