دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، انتخاب باطری ، باتری خودرو ، باتری ups و... قیمت باطری ، فروش باتری ، امداد باطری و... تولید و فروش انواع باتری (خودرویی، مخابراتی، UPS ، سیستم روشنایی اضطراری، مصارف امنیتی، صنعتی و....

  • ۰
  • ۰

انتخاب کیت مکش هوا یا ورودی هوای سرد

افزودن کیت مکش یا سیستم ورودی هوای سرد، یکی از کارهای مورد توجه علاقه‌‌مندان خودروهای اسپرت است. این افزایش‌‌دهنده توان، توسط تولیدکنندگان بازار تیونینگ طراحی می‌‌شود و برای بهره‌‌مندی از فواید اکسید نیتروژن بدون افزودنی‌‌های شیمیایی استفاده می‌‌شود. این ورودی‌‌های هوا نسبتا ارزان هستند و معمولا برای تطابق با هر نوع موتوری به طور جداگانه طراحی شده‌‌اند که یافتن ورودی هوای سرد برای خودرو شما را آسان می‌‌کند.

اگرچه نصب آنها آسان است اما هنگام سرمایه‌‌گذاری باید چند مورد مهم را در نظر بگیرید. در زیر نکاتی ارائه شده که قبل از تصمیم به خرید ورودی هوای سرد و انتخاب مدل مناسب خود، باید به آنها توجه کنید.

کیت مکش هوا یا ورودی هوای سرد

ورودی هوای سرد چیست؟

اگر این مقاله را می‌‌خوانید احتمالا قبل از صرف هزینه، می‌‌خواهید کمی بیشتر راجع به سیستم مکش هوای سرد بدانید. ورودی هوای سرد، یک جایگزین از بازار تیونیگ برای سیستم مکش هوای معمولی است که وظیفه آن مکش هوا از خارج، عبور آن از فیلتر هوا و ورود به سیستم کنترل سوخت برای ترکیب شدن با بنزین است. این کار بخاری ایجاد می‌‌کند که به سرسیلندر و در نهایت به محفظه احتراق تزریق می‌‌شود تا عمل احتراق صورت پذیرد. سیستم مکش هوای سرد در واقع هوا را سردتر نمی‌‌کند، بلکه در آن حرارت تولیدی از سیستم مکش هوای معمولی که به دلیل مکان آن حاصل می‌‌گردد، حذف می‌‌شود.

سیستم مکش هوای سرد با سیستم استاندارد چه تفاوتی دارد؟

سیستم ورودی هوای سرد که در بازار تیونینگ موجود است، از سیستم استاندارد خودرو شما متفاوت است. دو تفاوت مهم آنها در مقایسه با سیستم ورودی هوای معمولی عبارت است از:

۱- تغییر در جنس و مواد ورودی هوا: اکثر ورودی‌‌های هوای استاندارد از پلاستیک فشرده با ورقه فلزی برای دوام و افزایش طول عمر ساخته شده‌‌اند. اما این مواد به راحتی گرما را جذب می‌‌کنند که دمای هوای جاری در سیستم کنترل سوخت را افزایش می‌‌دهند. در مقابل، ورودی هوای سرد معمولا از آلومینیوم یا پلیمرهایی که کمتر به حرارت حساس هستند، ساخته می‌‌شوند.

۲- تغییر مکان فیلتر هوا: مکان فیلتر هوا نیز تغییر کرده است. این فیلتر از مواد پنبه مانندی که خود هادی حرارت هستند، ساخته شده است. فیلتر هوا در سیستم استاندارد، به طور معمول در محدوده موتور قرار دارد (مخصوصا در بالای مانیفولد ورودی سیلندر). در ورودی هوای سرد، این فیلتر به جلوی خودرو منتقل شده تا گرما را به منظور جریان هوای سردتر در محفظه کنترل سوخت کاهش دهد.

چرا هوای سرد برای توان خودرو مهم است؟

اجازه دهید برای یک لحظه به کلاس شیمی سرکی بکشیم. اگر به یاد آورید، حرارت باعث کوچک شدن مولکول‌‌های هوا می‌‌شود. همچنین اکسیژن را مصرف می‌‌کند. به همین دلیل است که وقتی اکسیژن بیشتری باشد، آتش بزرگ می‌‌شود و رشد می‌‌کند و وقتی اکسیژن نباشد، آتش کوچک شده و خاموش می‌‌گردد. هوایی که سردتر است، مولکول‌‌های بزرگتری دارد و غلظت بالاتری از اکسیژن را شامل می‌‌شود. از آنجایی‌که اکسیژن، منبع سوخت طبیعی برای اشتعال است، هرچه اکسیژن بیشتری در بخار سوخت باشد، انفجار بزرگتری در محفظه احتراق صورت می‌‌گیرد و بنابراین: توان بیشتری حاصل می‌‌شود. ورودی هوای سرد به افزایش توان کمک می‌‌کند اما مصرف سوخت را افزایش می‌‌دهد که توضیحی برای هزینه بیشتر سوخت پس از نصب این سیستم است.

چگونه یک سیستم ورودی هوای سرد انتخاب کنید؟

مانند هر جز دیگر در بازار تیونینگ و پس از فروش، کاربرد صحیح، مهمترین موردی است که باید در نظر گرفته شود. وقتی قصد دارید یک سیستم ورودی هوای سرد برای خودرو خود انتخاب کنید، این ۵ عامل را بررسی کنید:

۱- طرح مخصوص هر خودرو: اکثر تولیدکنندگان ورودی هوای سرد، آنها را به گونه‌‌ای طراحی کرده‌‌اند که مطابق با نوع، سال تولید و مدل خودرو باشند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید محصولی که سفارش داده‌‌اید و قصد نصب آن را دارید، مطابق با خودرو شما است یا خیر.

۲- جنس ماده: دومین مورد مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، جنس مواد است. همانطور که در بالا بررسی کردیم، هدف سیستم ورودی هوای سرد از بین بردن حرارت است تا هوای سردتری در موتور خودرو شما جاری شود. بدین ترتیب، اطمینان حاصل کنید که محصولی با جنس مقاوم در برابر حرارت انتخاب کرده‌‌اید.

۳- مدل سیستم ورودی هوای سرد: مورد بعدی که باید در نظر گرفته شود، مدل یا نوع سیستم ورودی هوای سرد است. در حالت کلی دو نوع وجود دارد: سیستم مکش هوای کوتاه و سیستم ورودی هوای سرد واقعی

  • سیستم مکش هوای کوتاه: در این سیستم، دسترسی به فیلتر هوا آسان‌‌تر شده است. طراحی آن به لوله‌‌کشی و ساخت کمتری نیاز دارد.
  • ورودی هوای سرد واقعی: در این سیستم، فیلتر هوا به جلوترین قسمت منتقل شده و بر آن تأکید دارد. در این سیستم، جریان هوای سرد بیشتری نسبت به سیستم مکش کوتاه ایجاد می‌‌شود.

۴- جریان لوله ورودی: کارآمدترین راه برای رفتن از نقطه یک به نقطه دو، مسیر مستقیم است، بنابراین در نظر گرفتن جریان لوله نیز بسیار حائز اهمیت است. این مفهوم در سیستم ورودی هوای سرد تفاوت عظیمی ایجاد می‌‌کند. وقتی شیلنگ‌‌های مستقیم دارید، هوا در مقایسه با مسیرهای پر انحنا بسیار کارآمدتر جریان می‌‌یابد.

۵- حفاظت از آب: همچنین مهم است که ورودی هوای سردی از بازار تیونینگ تهیه کنید که در مقابل نفوذ آب و هوای مرطوب مقاوم باشد. مکش آب به ورودی هوای سرد اخرین چیزی است که شما می‌‌خواهید زیرا که منجر به مشکلات بزرگی در خصوص عملکرد موتور می‌‌شود.

اگر در فکر خرید سیستم ورودی هوای سرد هستید، بهترین منبع، کمک گرفتن از یک متخصص در خصوص خودرو شما است. به دنبال تکنسین‌‌هایی باشید که در ارتباط با مدل خودرو شما تخصص دارند و از آنها درباره بهترین بازار تیونینگ و مناسب‌‌ترین نوع سیستم ورودی هوای سرد مشورت بخواهید.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۲)

واقعا توضیح واضح و روشن و ساده ای بود

میتونم بگم بهتر از این توضیح وجود نداره

تشکر.

خیلی ممنون، واقعا یکی از بهترین سایتهایی بود ک واضح و ساده توضیح داده اید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی