دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، انتخاب باطری ، باتری خودرو ، باتری ups و... قیمت باطری ، فروش باتری ، امداد باطری و... تولید و فروش انواع باتری (خودرویی، مخابراتی، UPS ، سیستم روشنایی اضطراری، مصارف امنیتی، صنعتی و....

  • ۰
  • ۰

تنظیم موتور خودرو در منزل

تنظیم موتور خودرو در منزل

برای مثال شمع‌‌ها هر ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر جایگزین می‌‌شوند. سازمان محافظت از محیط زیست  و واحد انرژی می‌‌گویند که تعویض فیلتر هوای مسدود، مصرف سوخت را بهبود نمی‌‌بخشد اما می‌‌تواند شتاب را ۶ تا ۱۱ درصد بهبود بخشد. این سازمان‌ها از منافع ناشی از شمع‌‌های تازه چیزی نمی‌‌گویند اما رایانه‌‌هایی که موتورهای امروزی را کنترل می‌‌کنند، ترکیب سوخت و هوا و زمانبندی جرقه‌‌زنی را تنظیم می‌‌کنند تا عیب‌‌ها و خرابی‌‌هایی نظیر از بین رفتن الکترودهای شمع‌‌ها را جبران کنند.

تنظیم موتور خودرو در منزل

با این حال برخی صاحبان خودرو، خود را موظف کرده‌‌اند که موتور خودرو را به طور متناوب تنظیم کنند. اما آنچه در حقیقت اتفاق می‌افتد این است که تکنسین‌‌ها سیستم‌‌های سوخت‌‌رسانی، احتراق و انتشار را بررسی و آزمایش می‌‌کنند تا شیلنگ‌‌های خلاء معیوب، سنسورهای اکسیژن و بخش‌‌های مختلفی که می‌‌توانند به عملکرد خودرو آسیب برسانند را بیابند. برای مثال، در ماشین‌های گران قیمت، یک سنسور اکسیژن بد می‌‌تواند اطلاعات اشتباهی به رایانه‌‌های موتور بدهد و صرفه‌‌جویی در سوخت را تا ۴۰ درصد کاهش داده و از بین ببرد.

تنظیم موتور خودرو در منزل

برای تنظیم موتور سوال نپرسید، فقط برنامه تعمیر و نگهداری خودرو خود را دنبال کنید

سرویس و بازرسی دوره‌‌ای خودرو، راهی خوب برای افزایش طول عمر و حفظ کارایی آن است. با اینحال اگر وارد تعمیرگاه شوید و بخواهید موتور خود را تنظیم کنید، نشان می‌‌دهد که شما هنوز در قرن گذشته زندگی می‌‌کنید و هیچ اطلاعاتی راجع به نیازهای خودرو خود ندارید و همچنین نشان می‌‌دهد پول اضافه دارید. برخی افراد در تعمیرات خودرو از این فرصت‌‌ها حداکثر استفاده را می‌‌برند.

به دفترچه راهنما خودرو خود یا برنامه تعمیر و نگهداری نگاه کنید تا دریابید سازندگان چه توصیه‌‌ای می‌‌کنند، و ببینید آیا می‌‌توانید واژه تنظیم موتور را پیدا کنید یا خیر. برای مثال، ما به راهنمای تعمیر و نگهداری یک خودروی خاص ممکن است برای تنظیم موتور، جایگزینی فیلتر هوای موتور هر ۵۰۰۰۰ کیلومتر و تعویض شمع‌‌ها در هر ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر باشد.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی