دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

دانستنی های خودرو

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، باطری ، باتری خودرو ، باتری ups، امداد باطری و...

همه چیز در مورد تعمیر خودرو، انتخاب باطری ، باتری خودرو ، باتری ups و... قیمت باطری ، فروش باتری ، امداد باطری و... تولید و فروش انواع باتری (خودرویی، مخابراتی، UPS ، سیستم روشنایی اضطراری، مصارف امنیتی، صنعتی و....

  • ۰
  • ۰

دلیل روشن شدن چراغ ABS خودرو

در این صورت، ترمزهای معمولی خودرو شما باید به‌خوبی کار کنند، اما ویژگی ضدقفل که از قفل شدن چرخ‌‌ها هنگام ترمز گرفتن جلوگیری می‌‌کند، عمل نخواهد کرد. به‌علاوه، اگر خودرو شما دارای قابلیت کنترل پایداری و کنترل کشش باشد، آنها نیز غیرفعال می‌‌گردند زیرا که این سیستم‌‌ها نیز همانند سیستم ضدقفل به سنسورهای سرعت چرخ وابسته هستند.

تمام خودروهای تولیدی در سال ۲۰۱۲ و پس از آن باید سیستم کنترل پایداری داشته باشند، بنابراین آنها سیستم کنترل کشش و ABS نیز دارند. خیلی از خودروهای قدیمی‌‌تر نیز همه یا برخی از این سیستم‌‌ها را دارا هستند.

چراغ ABS

چراغ ABS (معمولاً زرد رنگ یا نارنجی) باید برای مدت کوتاهی هنگام روشن کردن خودرو روشن شود. اگر پس از مدت کوتاهی این چراغ خاموش نشود، بدین معنی است که سیستم ABS خاموش است یا بخشی از آن کار نمی‌‌کند.

با استفاده از سیستم ABS، سنسورهایی که در هر چرخ نصب شده‌‌اند، سرعت چرخش چرخ‌‌ها را نظاره و کنترل می‌‌نمایند. اگر یکی از چرخ‌‌ها کندتر از سایرین بچرخد، نشان دهنده قفل شدن است که می‌‌تواند منجر به لیز خوردن یا از دست دادن کنترل فرمان گردد. سیستم ABS باید با پمپاژ سریع ترمزها در هر چرخی که قفل شده، وارد عمل شود و امکان چرخش آن را ایجاد نماید، بنابراین کنترل فرمان و ترمز برای راننده میسر می‌‌گردد.

چراغ هشدار ABS

در اینجا عواملی که باعث روشن شدن چراغ هشدار ABS می‌‌شوند، آورده شده است:

  • سوختن فیوز سیستم
  • سنسور سرعت چرخ که خراب شده یا توسط دوده‌‌ و خاک جاده پوشیده شده باشد
  • قطع شدن سیم بین سنسورها و کنترل‌‌کننده ABS
  • کنترل‌‌کننده ABS که کارکرد آن متوقف شده است

پمپ و سوپاپی که مقدار فشار مناسب روغن ترمز بر روی هر چرخ را به‌منظور جلوگیری از قفل شدن، تعبیه می‌‌کنند نیز اگر به‌خوبی عمل نکنند باعث روشن شدن چراغ هشدار ABS می‌‌شوند.

چراغ هشدار قرمز رنگ

اگر چراغ هشدار قرمز رنگ مربوط به ترمزهای معمولی روشن شود، معمولاً بدین معنی است که روغن ترمز خودرو شما کم بوده یا ترمزها به‌قدری ساییده شده‌‌اند که قدرت توقف معمولی را ندارند. در هر یک از این وضعیت‌‌ها نیاز به توجه فوری و تعمیرات لازم احساس می‌‌شود.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی